Followers

Sunday, July 22, 2012

Tentang Kamu

entah kenapa...
fikiran aku semakin melayang disaat cuba melepaskan...
sesuatu yang aneh tumbuh dalam hati...
sesuatu yang gundah lahir dalam diri...

pergi sudah sesuatu yang indah...
tinggalkan bau yang semerbak mengharum...
berlari engkau kearah pelangi...
duduk aku sendiri dalam kabus kelam...

kedamaian yang aku hirup dulu...
menghilang tanpa ekor...
mencari dan mengejar tidak akan aku berhenti...
walau penat akan aku gagahkan sendiri...

yang pergi itu jasad...
yang mewangi itu hati...
ku peluk hati agar terus di sini...
ku mencari jasad untuk bersama abadi...

kecil bulan aku lihat...
sekadar sinar terangkan malam...
ku menyuluh cahaya jiwa...
terang sudah anak mata...

tiada kata tiada ayat...
sebaris ucapan yang aku silakan...
ku buka pintu tanpa berkunci...
tampilkan diri wahai puteri....


No comments:

Post a Comment